Užitočné remarketingové zoznamy (prehľad)

Zbieranie návštevníkov webstránky do remarketingových publík sa dnes stáva základom správy väčšiny reklamných účtov. Pridávanie či vylúčenie (exclusions) istého remarketingového zoznamu môže byť užitočným nástrojom pre prispôsobenie cieľového publika vašich reklám. Tu je zoznam zopár spôsobov na využitie remarketingových zoznamov na zvýšenie efektivity vašich kampaní. Poznáte ďalšie? Podeľte sa s nimi skrz komentár pod príspevok na Facebooku a ja ich sem doplním.

Screen Shot 2015-03-08 at 10.14.05 AM

Vylúčenie zoznamov

No future

Občas sa nájdu ľudia, ktorí jednoducho z nejakého dôvodu nechcete, aby sa na váš web vracali. Minimálne nechcete za ich návrat platiť. Môžu to byť napríklad vaši aktuálni zamestnanci, ľudia hľadajúci zamestnanie, alebo návštevníci, ktorí už vykonali na webe konverziu. Na Facebooku sa občas stretávam s pohoršením v príspevkoch ľudí, ktorým zobrazuje reklamu na vybraný produkt aj po tom čo si ho už kúpili.

Týchto užívateľov je celkom jednoduché vylúčiť na základe stránky, ktorá sa zobrazí po nákupe, ich správania, alebo retargetingového pixelu, ktorý chytili a pridať ho ako vylúčenie (exclude alebo negative) do vašej kampane.

Slabá efektivita na webstránke

Pomocou Google Analytics môžete vytvoriť zoznam ľudí založený na ich správaní na vašom webe (on-site behavior). Pokiaľ niekto prišiel na váš web a bouncol preč za 3 sekundy, asi to váš potencionálny kupec nebude. Vytvorte si zoznam týchto užívateľov pomocou Google Analytics a vylúčte ich zo svojej kampane.

Selektívne pridanie alebo vylúčenie

Nie vždy sme si istý, či niekoho chceme navždy vylúčiť zo všetkých našich kampaní…

Predošlí zákazníci

Je bežná prax vylúčiť z kampaní aktuálnych zákazníkov, keďže nechcete vyhadzovať ďalšie peniaze na niekoho koho ste už získali. Títo ľudia môžu na stránke hľadať zákaznícku podporu, alebo prihlasovacie okno či iné podstránky, ku ktorým sa vedia dostať aj skrz organické výsledky vyhľadávania.

Nemali by sme na tieto publiká však zabúdať úplne. Dajú sa využiť pokiaľ budete v budúcnosti ponúkať zľavu napríklad na update produktu, alebo sa snažíte docieliť, aby odporučili nových zákazníkov (referrals).

Screen Shot 2015-03-04 at 7.53.33 PM


Noví vs. vracajúci sa návštevníci

S príchodom RLSA (Remarketingové zoznamy pre vyhľadávanie) v Google začalo množstvo marketérov segmentovať svoje kampane vo vyhľadávaní na nových a vracajúcich sa zákazníkov. Pomocou tejto stratégie je jeden remarketingový zoznam vylúčený z kamapne, ale zacielený samostatne v inej kamapni. Táto stratégia umožňuje používať/testovať rozličné kľúčové slová, cenové ponuky, reklamné texty a landing pages, podľa toho či už užívateľ navštívil vašu webovú stránku.

Pridanie zoznamov (Inclusion)

Podobne ako pri vylúčeniach, je diskutabilné či by sme mali v našich kampaniach zahŕňat celé vybrané publiká.

Ľudia čo na eshope nakupujú často

Nakúpili raz? Super! Dva krát? Ešte lepšie! Keď vaše produkty vedú k viacnásobným objednávkam, remarketing môže byť skvelý spôsob na opätovné získanie predošlých zákazníkov. Viac si o remarketingu môžete prečítať tu.

Expanzia / Čo ďalej?

Čo s ľudmi, ktorí sa na náš web ešte nedostali? Samozrejme existuje demografické, kontextuálneho a geografické cielenie reklám a omnoho viac, ale kedže tento blogový príspevok je zameraný hlavne na remarketingové zoznamy, odporúčam využívať ich plný potenciál. Naštastie väčšina hlavných PPC reklamných systémov ponúka nejaké riešenie, ktoré umožňuje využívať remarketingové zoznamy na rozširenie cieleného zásahu reklám.

Similar Audiences

Lookalike alebo similar audiences sú publiká vytvorené na základe uživateľských dát. Systém preskenuje vaše aktuálne publiká (vytvorené podľa tagov, email zoznamov..) a vytvorí zoznam užívateľov, ktorí sú podobní tým vašim na základe ich záujmov alebo správania na internete. Tieto zoznamy je možné vytvárať v Google AdWords, na Facebooku a vraj aj cez Twitter Ads (neodskúšané). Na Facebooku som s Lookalike publikami zaznamenal v slovenských kampaniach úspech, ktorý bol však len dočasný. Po nejakom období začala výrazne rásť cena za konverziu do neprijateľných výšok. V kampaniach cielených na Nemecko a Rakúsko, ktorých návštevníkov som mal nazbieraných menej, som s lookalike publikami zaznamenal omnoho horší výsledok. Preto pred tvorbou lookalike audiences odporúčam mať už zabehnuté väčsie remarketingové publiká na základe ktorých dokáže systém nájsť ďalších potencionálnych zákazníkov.

Pixel Exchange

Na Slovensku celkom neprebádaná oblasť, výmena remarketingových pixelov. Týmto spôsobom možete vytažiť z partnerstva s inými biznismi a využiť ich remarketingové publiká. Hľadajte lokálne firmy, ktorých publikum by mohlo zodpovedať vašej cieľovke a vymeňte si pixel. Vodári a elektrikári by mohli teoreticky cieliť reklamu na rovnaké publikum. Salón pre psov a potreby pre zvieratá. Operátori a predajcovia smartfónov. Akýkoľvek biznis podobný tomu vášmu je dobrá voľba.

Ako využívate svoje remarketingové zoznamy vy?

zdroje: searchenginewatch, clixmarketing, support.google.com, facebook.com/business/