5 dôvodov prečo si najať PPC špecialistu

V bitke o popredné pozície na Google medzi sebou SEO (Search Engine Optimization) a PPC (Pay Per Click) neustále súťažia. Ako Google mení svoje algoritmy, spoločnostiam sa stále ťažšie prebíja na vysoké priečky v organických výsledkoch. SEO býva často pomalý, dlhodobý proces a firmám v kompetitívnych oblastiach sa nemusí nikdy podariť dosiahnuť prvé umiestnenie, ktoré žiadajú. Práve preto je dnes trendom presúvať prostriedky na PPC reklamu.

 

pay per click

 

PPC marketing má potenciál prinášať na webstránku cielenú relevantnú návštevnosť, no ak má byť urobený kvalitne, vyžaduje si technické know-how a skúsenosti. Pokiaľ už máte vytvorený účet a bežiace reklamy, mal by ho PPC špecialista preskúmať, zanlyzovať viacero faktorov a nájsť spôsoby, ako vylepšiť kampane a vstupné stránky. Pokiaľ ešte len rozmýšľate nad založením si vlastného AdWords účtu, nezakladajte si ho. Existujú dôvody, prečo si PPC špecialisti účtujú poplatok za správu.

Ak nie ste v PPC úplný nováčik, možno už viete, že vás bude nakoniec stáť menej najať si pre vaše kampane PPC špecialistu, ako ich robiť na vlastnú päsť.

Tu je 5 dôvodov prečo:

1. Research kľúčových slov nie je ľahký

Prieskum kľučových slov je pre úspech vašich kampaní rozhodujúci. Je to činnosť, nad ktorou PPC experti trávia veľa času pred začiatkom alebo počas trvania kampane. Pokiaľ vyberiete zlé kľúčové slová, váš rozpočet sa môže veľmi rýchlo vyčerpať a kampaň dosiahne slabé, alebo žiadne výnosy.

Existujú nástroje na prieskum kľúčových slov, ktoré sú zadarmo ako Google Keyword Tool, no tie lepšie sú zväčša platené. Platené nástroje dávaju PPC špecialistom konkurenčnú výhodu, no často za poplatky vyše 100 eur / mesačne.

2. Zle napísané reklamy môžu priniesť málo konverzií

Jednou z najdôležitejších vlastností PPC experta je schopnosť urobiť si dobrý prieskum trhu. Pozorne sleduje vašu konkurenciu a vytvára reklamy podľa toho, čo funguje najlepšie. Kvalitné Ad copy, alebo reklamný text, nie je niečo, čo zvládne amatér za pár minút, zvlášť keď je potrebné zmestiť sa do 70 znakov a každé slovo niečo znamená.

Zlá reklamná správa, ktorej cieľom je len priviesť okamžitú návštevnosť na web, môže v konečnom dôsledku získať veľmi málo konverzií.

Konverzia – úspešná akcia na vašej stránke, napr. nákup, vyplnenie formulára alebo hovor z mobilného telefónu

3. Rozumiete všetkej PPC terminológii?

Možno viete, čo znamená PPC, ale rozumiete aj ostatným výrazom ako CPM, CPA, TrueView? Viete, čo je to dynamický remarketing vo vyhľadávaní?

Porozumenie všetkým skratkám a výrazom je dôležité pre každodennú správu vašich reklám. Pokiaľ ich neovládate, nie ste pripravený manažovať svoje platené kampane.

4. Viete ako vyzerá kvalitná vstupná webová stránka (landing page)?

Relevancia nie je iba SEO výraz, je taktiež dôležitý v PPC marketingu. Čím menej relevantná vaša stránka je k reklamám a kľúčovým slovám, tým vás konverzie môžu stáť viac. PPC špecialisti rozumejú nielen zásadám dizajnu vstupnej stránky (landing page), ale vedia aj ako ich otestovať. A/B testovanie je spôsob na porovnávanie vstupných stránok a zvyšovanie počtu konverzií. Úspešné testovanie môže znamenať rozdiel medzi 1% a 5% konverznou mierou.

Miera konverzie – priemerný počet konverzií na jedno kliknutie na reklamu, ktorý je vyjadrený ako percentuálna hodnota.

5. Skúsenosti s podobnými klientmi

Veľmi často má PPC špecialista skúsenosti s klientmi z rovnakého odvetvia ako je váš biznis, a práve jeho znalosti prostredia a konkurencie vám môžu ušetriť tisíce eur.
Väčšina dobrých PPC špecialistov však nepríjme nového klienta, ktorý je priamou konkurenciou jeho aktuálneho klienta… pokiaľ áno, tak mu zveriť svoje kampane a peniaze pravdepodobne nie je dobrý nápad. Je tažké si predstaviť, ako by sa mal jeden človek biť vo vyhľadávaní o pozície na rovnaké kľúčové slová dvoch klientov.

Pokiaľ sa napriek všetkému rozhodnete spravovať si svoje PPC kampane sami, tu sú dve dodatočné otázky na zamyslenie: Budete vedieť držať krok s najnovšími trendmi, čítať pravidelne online články a fóra? Máte naozaj na všetko dostatok času?

Vyhodnotenie

Pokiaľ nemáte s manažovaním PPC kampaní žiadne skúsenosti, tak by ste sa do toho sami nemali púšťať. Najmite si skúseného PPC špecialistu, ktorý vám nakoniec určite ušetrí čas aj peniaze.

S mojou pomocou môžte hodiť starosti o kľúčové slová a prieskum trhu za hlavu. Mám pokročilé certifikácie od firmy Google a bohaté skúsenosti s tvorbou komplexných PPC kampaní. Kontaktuje ma!

zdroje:
support.google.com
searchenginewatch.com